На головнуКонтакти
Документи
Корисна інформація
Відкритий бюджет
Сторонні сервіси
Структура ОТГ
Підприємства, заклади та установи
Економічний профіль
E-data витрати
Петиції
Prozorro
Новини
Звернення
phone_iphone
Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Combined Shape
keyboard_backspace
Повернутися до новин

Про процедуру державної реєстрації фізичних осіб-підприємців

Правова консультація
31.07.2019

Доброго дня, шановний Міністре! Звертаюсь до Вас з проханням роз’яснити процедуру державної реєстрації  фізичних осіб-підприємців. Які документи необхідно підготувати і чи можу я зробити це онлайн?

Сергій Никоненко

З чого почати?  

Перш за все, необхідно обрати код  запланованої діяльності за Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД). Перелік КВЕДів можна знайти на сайті Державної служби статистики України http://kved.ukrstat.gov.ua.

Далі, необхідно підготувати заяву та інші документи для реєстрації себе, як фізичної-особи підприємця.

Одночасно, заявник може обрати спрощену систему оподаткування та/або реєстраційну заяву про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість (ПДВ).

Куди звернутися?

Реєстрацію фізичних осіб - підприємців  уповноважені здійснювати суб’єкти державної реєстрації:

  • виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (у разі прийняття відповідною радою рішення про набуття таких повноваженнь), Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації;
  • нотаріуси;
  • акредитовані суб'єкти (підприємства, які мають акредитацію Міністерства юстиції України).

Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя.

Тобто, якщо особа, яка бажає зареєструватися як фізична особа-підприємець мешкає на території Київської області, вона  може звернутися до будь-якого суб’єкта державної реєстрації в межах Київської області.

Якщо документи для державної реєстрації подані в електронній формі, то державна реєстрація на підставі таких документів проводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах України.

Як подати документи?

Існують дві форми подання документів для державної реєстрації:

  1. Паперова форма. Документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.
  2. Електронна форма. Документи подаються заявником через портал електронних сервісів за посиланням:https://online.minjust.gov.ua.

Як проводиться  державна реєстрація ФОП онлайн?

Зареєструвати ФОП онлайн можна дуже швидко і без зайвої бюрократії. Для цього  потрібно зробити наступне:

  • зареєструватися на сайті;
  • увійти в персональний кабінет;
  • сформувати заяву;
  • підписати заяву шляхом накладення власного кваліфікованого електронного  підпису (КЕП);
  • відправити заяву;
  • отримати документ.

До заяви додаються оригінали електронних документів для державної реєстрації., опис поданих заявником документів для державної реєстрації, сформований за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру (ЄДР).

Зауважу, що сформовані заяви з додатками за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру блокуються для можливості редагування. Моментом прийняття заяви та документів вважається дата і час реєстрації заяви у ЄДР.

Також, звертаю увагу, що у разі якщо відповідно до законодавства для проведення реєстрації ФОП необхідно подати документи, що підлягають нотаріальному посвідченню (наприклад нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, або нотаріально посвідчений договір про створення сімейного фермерського господарства), реєстрація здійснюється на підставі документів, поданих в паперовій формі.

Це пояснюється тим, що державний реєстратор  за заявою в електронній формі проводить державну реєстрацію виключно на підставі оригіналів електронних документів для державної реєстрації,

Який строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації?

Розгляд документів здійснюється протягом 24 годин після їх надходження, крім вихідних та святкових днів.

Які вимоги до оформлення документів?

Документи, які подаються для державної реєстрації ФОП, повинні відповідати таким вимогам:

  • документи мають бути викладені українською мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію). Документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на українську мову із засвідченням вірності перекладу.
  • текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);
  • документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;
  • документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;
  • заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена

Скільки це коштує?

Реєстрація фізичної особи - підприємця  здійснюється безкоштовно.

Чи може бути відмовлено в державній реєстрації ФОП?

Так,  існують підстави за якими може бути відмовлено у реєстрації ФОП, зокрема:

  • документи подано особою, яка не має на це повноважень;
  • у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;
  • не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
  • наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом;
  • наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП;
  • подані документи суперечать вимогам законів.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів.

Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.
Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Чи можна оскаржити рішення про відмову у проведенні державної реєстрації ФОП?

Так, до Міністерства юстиції України та до його територіальних органів можуть бути оскаржені рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації, протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги стосовно державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

Також, звичайно, рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до суду.

Що потрібно робити далі після реєстрації?

Після того, як фізична особа зареєструвалася підприємцем їй потрібно звернутися до органів Державної фіскальної служби для подальшої реєстрації як платника податку.

Куди звертатися за більш детальними консультаціями та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з данного приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій Україні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

 

 

Новини на цю ж тему

Підстави для обмеження права громадян на виїзд за кордон

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
21.08.2019

Як захистити себе при купівлі товарів через Інтернет?

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
13.08.2019

Кримінальна відповідальність неповнолітніх

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
06.08.2019

Легалізація зайнятості населення та заробітної плати – важлива тема сьогодення

Нелегальна зарплата не лише зменшує надходження до місцевого бюджету та державних соціальних фондів, а й тягне за собою багато неприємностей
Правова консультація
02.08.2019

Що таке апостиль документів і порядок його проставлення

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
25.07.2019

#ЧужихДітейНеБуває: як захистити право дитини на гідне дитинство

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
18.07.2019

Право на безоплатну правову допомогу

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
10.07.2019

Чесна платіжка

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
02.07.2019

Як зареєструвати народження малюка? Як подати заявку на "дитячі гроші"?

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
25.06.2019

Що таке булінг, його види і як з ним боротись в школах

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
19.06.2019

Виконання судових рішень. Яку відповідальність несуть особи, які ухиляються від виконання судових рішень?

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
07.06.2019

Права вагітних та породіль у пологових будинках

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
28.05.2019

Яким чином внутрішньо переміщені особи можуть отримати доступ до безкоштовних медичних послуг?Який порядок надання медичних послуг?Чи несе відповідальність лікар, який відмовився надати медичну допомогу?

консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
21.05.2019

Відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки. Як запобігти подвійній реєстрації?

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
14.05.2019

Робота без договору. Правові наслідки

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!
Правова консультація
06.05.2019

До якого віку діти мають право отримувати аліменти!

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
24.04.2019

Щодо прав споживачів. Поради мешканцям Прикарпаття, якщо вони пошкодили або розбили товар в магазині.

Покупець не зобов’язаний платити за пошкоджений у магазині товар,- роз’яснює начальник головного територіального управління юстиції Микола Станіщук.
Правова консультація
19.04.2019

Порушення та відповідальність під час виборів!

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
17.04.2019

Про реалізацію права голосу під час ІІ туру голосування на виборах Президента України

Правова консультація
11.04.2019

Як змінити місце голосування під час повторного голосування? Що робити, якщо пропущені строки? Які документи потрібні для зміни місця голосування?

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
10.04.2019

На що потрібно звернути увагу під час працевлаштування!

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
03.04.2019

Яка передбачена відповідальність за порушення на виборах? Як змінити місце голосування?Які документи потрібні для зміни місця голосування?

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
27.03.2019

Що потрібно знати прикарпатцям про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно?

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
05.03.2019

Процедура усиновлення дитини!

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
21.02.2019

Як отримати аліменти на дитину?

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
12.02.2019

"Як отримати свідоцтво про народження та зареєструвати місце проживання дитини?"

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
Правова консультація
05.02.2019

"Хто має право на податкову соціальну пільгу"

Міністр юстиції Павло Петренко консультує: Хто має право на податков Пане Міністре!
Правова консультація
29.01.2019
2018 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі
Combined Shape