Через війну дедалі більше українців оформлюють спадщину, перебуваючи в інших країнах. Це можливо — головне знати процедуру та строки
Новина
Спадкова справа заводиться на підставі поданої першою заяви спадкоємця.
Її можна подати:
- особисто нотаріусу;
- поштою;
- електронними засобами.
Якщо заяву подано без нотаріально засвідченого підпису або з КЕП — нотаріус відкриє справу, але повідомить про необхідність надіслати заяву, оформлену належним чином.
Для прийняття спадщини передбачено 6 місяців з часу відкриття спадщини.
Спадкоємець, який постійно проживав із померлим, вважається таким, що прийняв спадщину, якщо не заявив про відмову.
Українці можуть звернутися до:
- місцевого нотаріуса;
- консульської установи України.
Підписи, засвідчені іноземним нотаріусом, часто потребують апостилю/легалізації та перекладу українською.
У консульстві документи складаються українською та не потребують легалізації.
Спадкова справа відкривається за місцем відкриття спадщини (останнє місце проживання).
Якщо це територія бойових дій чи ТОТ — спадкову справу може відкрити будь-який нотаріус.
Змінити нотаріуса можна лише у передбачених законом випадках (припинення діяльності, блокування доступу тощо).
Можлива, але виключно на підставі нотаріально оформленої заяви.
За заповітом — на користь спадкоємця за заповітом.
За законом — на користь будь-кого з законних спадкоємців.
Подання заяви про прийняття/відмову від спадщини через представника не допускається.
Після прийняття спадщини інші дії може здійснювати представник на підставі нотаріально посвідченої довіреності.
- заява;
- свідоцтво про смерть;
- документи, що підтверджують особу, родинні стосунки, право власності спадкодавця;
- за потреби технічна документація;
- довіреність, у разі наявності, тощо.
Можна поновити:
- через суд (за наявності поважних причин);
- за письмовою згодою всіх спадкоємців, які вже прийняли спадщину.
Повну версію з детальними юридичними роз’ясненнями читайте на сайті: - https://surl.li/toubcp
- Управління нотаріату ПМУМЮ м. Одеса